Logo nedir? Lafız anlamı olarak kaynak hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan zat yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını yapacak zat yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışma gösteren meseleletmelerin genellikle logoları bölümü simgeleme fiyat. Lakin çabucak çokça bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çaldatmaışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, zorlamasız anlaşılır, kanalırlanması zorlamasız, muhtemel olduğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çdenktaş baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli muhatara verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine munis olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıesna ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin üstelik rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket için logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu haber çok önemlidir.
Bir cevap yazın