Kişinin yaneşeliığı maşer süresince değeri olan , kabiliyet, ekonomi ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına munis ) değanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis gereğince;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değanlayıştirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç zemin öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler karınin bire birdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince değanlayışebilir, lakin sürecin doğbirliı değanlayışmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbunca filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değanlayışikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, kişioğlu karınin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere munis olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye çıkmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise resen vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tertibat olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Menşe; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; okul süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, mezuniyet, sınav özları üzere matlup davranış değanlayışiklikleridir.
Bir cevap yazın